Ritem norosti (2014)
Whiplash | 106 minut

Ritem norosti
Ritem norosti
Drama
V kinu od: 22.01.2015 (Slovenija)
Režija: Damien Chazelle
Scenarij: Damien Chazelle
Igralci: Miles Teller, J.K. Simmons, Paul Reiser, Melissa Benoist, Austin Stowell, Damon Gupton, Jayson Blair, April Grace, Kavita Patil, Michael D. Cohen, Kofi Siriboe, Rogelio Douglas Jr., Tian Wang, Adrian Burks, Tarik Lowe
Država: ZDA

Vsebina - Ritem norosti

Devetnajstletni Andrew je ambiciozen študent jazz bobnov na prestižnem glasbenem konservatoriju. V strahu pred povprečnostjo vadi dneve in noči. Ko ga ugledni in strahospoštovani glasbeni profesor Fletcher povabi v elitni šolski jazz ansambel, se njegovo življenje spremeni za vedno. Fletcherjeve brutalne, sadistične metode še bolj podžgejo Andrewovo obsedenost.

Recenzije - Ritem norosti

  • Portal siol.net
    Film Ritem norosti (Whiplash) – za pet oskarjev nominirana glasbena drama Damiena Chazella o mladem bobnarju in njegovem neizprosnem mentorju – je lani na Sundanceu pometel s konkurenco in domov odnesel nagrado žirije in nagrado občinstva. Ni težko ugotoviti, zakaj. Film, ki slavi doseganje odličnosti v umetnosti, je na festivalu, na katerem se predstavljajo neuveljavljeni ameriški režiserji, vnaprej veljal za favorita. To seveda v ničemer ne zmanjšuje vrednosti Chazzelovega dosežka. Ne nazadnje gre za suvereno posnet in izjemno razvedrilen film, k njegovemu uspehu pa je veliko prispeval tudi osrednji igralski duet, iz katerega Ritem norosti črpa dobršen del svoje neizmerne energije. [več..]
    8 / 10
    Objavljeno: 30.01.2015
  • Filmoljub
    Seveda ni prvič, da z opisom kakšnega filma z zamudo capljam za marljivejšimi blogerskimi kolegi (in drugimi spletnimi recenzenti ali kritiki), ki so svoje občutke o sijajnem dosežku mladega ameriškega scenarista in režiserja Damiena Chazella strnili že zdavnaj. O njegovem Ritmu norosti (velikem zmagovalcu lanskoletnega festivala Sundance) je bilo povedano praktično že vse in navdušenje je bolj ali manj pri vseh filmoljubih podobno: oskarjevske nominacije (za najboljši scenarij, film, zvočni miks, montažo in stransko moško vlogo) so vsekakor upravičene. Kar mi ostane, je le to, da interpretacije avtorske bobnarske zgodbe dopolnim z nekim vtisom svojega pikolovskega črva cineastične analize, ki mi prišepetava naslednje: kdor je v zgodbi videl zgolj prispodobo geneze glasbenega genija (z majhno pomočjo brutalno perfekcionističnega, brezobzirno žaljivega mentorja v podobi odličnega J. K. Simmonsa), je morda gledal preozko in videl premalo; nemara je uzrl celo napačno sporočilo. [več..]
    8 / 10
    Objavljeno: 25.01.2015
  • Mladina
    Ko sta Michael Powell in Emeric Pressburger leta 1948 posnela virtuozne Rdeče čeveljčke, se jima ni niti sanjalo, kako vpliven film sta posnela. Na platna sta pripeljala Victorio Page (Moira Shearer), balerino, ki hoče plesati – ples je njeno življenje, njena obsesija, želja, glede katere noče popustiti, »stvar«, v katero fanatično verjame in za katero se je voljna žrtvovati. In natanko to se potem tudi zgodi: Vicky, ki hoče svoje totalno baletno telo prignati do perfekcije, pleše in pleše in pleše, fanatično in strastno, do konca, do ekscesa, do samomorilske paranoje, do avtodestruktivnega delirija, do krvi, do smrti. [več..]
    Objavljeno: 23.01.2015
  • Filmski kotiček
    Za uspešnost kateregakoli projekta je pomembno, da ga vodijo osebe, ki dobro poznajo svoje področje delovanja. V politiki na ministrskih položajih pogosto sedijo ljudje, ki niso strokovnjaki v svojih resorjih, a s pomočjo svetovalcev zadeve vseeno lahko funkcionirajo dobro. Filmski režiser, kot strokovnjak na svojem področju, s pravimi strokovnimi sodelavci in dobro zgodbo lahko posname odličen glasbeni film, čeprav ne pozna vseh zakonitosti glasbenega izraza. Včasih pa se stvari poklopijo in na režiserski stolček se usede človek, ki dobro pozna snov, o kateri želi pripovedovati. Samo poznavanje snovi brez pravega režiserskega znanja seveda ne pomeni prav dosti, a v tem primeru je vrednost obeh omenjenih parametrov obetala dober rezultat. Prva ljubezen 29-letnega režiserja Damiena Chazelleja je res bila film, a nekje vmes je mladec imel ambicije postati glasbenik, natančneje jazz bobnar. Na koncu je uvidel, da je njegov talent na tem področju preskromen za vrhunske dosežke in se modro preusmeril nazaj k filmu. Ritem norosti torej vsebuje tudi nekaj avtobiografskih elementov, a o tem nekaj več v nadaljevanju. [več..]
    10 / 10
    Objavljeno: 18.11.2014
  • rtvslo.si
    Ritem norosti ni drama o tem, kakšna odrekanja, ponižanja in napori so potrebni na poti do izjemnosti in slave, prej (namoralizirajoča) parabola o tem, kaj se zgodi, če vsi pristanemo na predpostavko, da se genija ne da vzgojiti drugače kot z odrekanji, muko in psihološko vojno. Energična, prasketajoča, od glasbe prekipevajoča drama, ki jo podpisuje še ne tridesetletni Damien Chazelle, izhaja iz simbiotičnega razmerja med mentorjem in varovancem, obenem pa raziskuje samodestruktivni nagon, ki se skriva v srčiki prenekaterega velikega umetnika. S pomočjo jazza in sijajne montaže je Ritem norosti točno to, kar obljublja slovenski naslov: tempirana bomba, ki ne ponuja niti sekunde oddiha, jazzovski solo, ki z začrtanih tirnic odjadra v nepredvidljive meandre. [več..]
    9 / 10
    Objavljeno: 14.11.2014

Nagrade

Galerija - Ritem norosti


Filmi, kjer še igrajo
Miles Teller | J. Simmons | Paul Reiser | Melissa Benoist
Only the Brave
Thank You for Your Service
Bleed for This
War Dogs
Novo TV Spored
Aktualni pretočni filmi
Najboljši filmi 2019
Oskarji 2020
Kino spored
Filmi, ki trenutno igrajo v kinu